UWA

Det här är helt sjukt. 

I höstas skrev jag ju om att jag tänkte söka utbytesstudier och kollade mycket på universitet i USA. 
Det jag helst ville var att få åka till Australien eller Nya Zeeland, men min syo sa att det inte var någon idé att söka dit då jag inte har studerat vid Lunds universitet tillräckligt länge. 
Så jag letade i USA istället. 
Hittade någon enstaka kurs vid varje universitet men inget som var tillräckligt bra för att söka. Så jag gav upp. 

För någon månad sedan satt vi och käkade lunch i skolan när Adam kläcker ur sig att han har haft kontakt med ett universitet i Afrika om att få skriva sitt mastersarbete där. 
Panik och lite avund steg inom den Jessicanska Republiken. Ett inbördeskrig var påväg att bryta ut om inga drastiska åtgärder vidtog. 

Till saken hör att jag nyligen skrivit ett arbete om några fantastiska små fåglar som kallas bowerbirds, som ni gärna får kika på youtube på. Jag googlade på pågående forskning om dessa och ett universitet i Australien ploppade upp, där de sökte volontärer till forskningen på en art som kallas satin bowerbird. 

Inbördeskriget var avblåst, och folket dansade nakna på gatorna i den Jessicanska Republiken. 

Intensivt googlande under tråkig lektion säger mig även att det fanns restplatserna kvar till ett totally fucking awesome universitet i Australien, men att ansökningstiden har gått ut. 
Jag gick för att prata med den andra syon som även har hand om utbytesstudier, för hon borde veta hur man går till väga för att bli ivägskickade till the land down under. 
Då berättar hon att det är bättre att åka som utbytesstudent (duh) och att det var ingen som hade sökt alls (!!!) till det universitet jag kollat på. Och om jag var snabb som satan kunde jag fortfarande söka. 

Detta gjorde jag givetvis. 

Hon som har hand om utbytesstudierna var inte där när jag lämnade in min ansökan, men jag blev försäkrad att hon skulle kolla igenom det och meddela mig om något saknades så fort hon var tillbaka. 

I fredags kom beskedet. 
Jag var inte antagen då min ansökan var ofullständig. 
Den Jessicanska republiken var återigen nära en total kollaps. 
På måndagen stormade jag till hennes kontor med panik i blicken, och hon sa att om jag bara gjorde en onlineansökan så skulle jag få åka. 

Så ja, om ett år bor jag i Perth och pluggar vid university of western australia. Här är ett par bilder från Perth som jag tjackade från nätet.



Jag älskar att få som jag vill.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0