Skönt att föna håret även fast man inte har duschat.

Nyhemkommen från tisdagslabben. Jag känner mig som en urvriden disktrasa, vill bara få alla skolgrejjer överstökade. Idag var det ett spontanprov på bland annat gramfärgning. Vi skulle helt enkelt färga bacillusker helt utan labbhandledning och på tid. Jag blir lite sur över att de inte kan informera ordentligt om saker, jag hade läst både i kursbeskrivningen, labbkompendiet och på my learningspace, och ingen stans stod det att vi skulle ha prov idag. Ändå tycktes alla utom jag veta det. Han kanske hade sagt det första lektionen, innan jag bytte till den här kursen.
Kuligheter är att jag verkar ha kommit in på masterskurser i Lund. En i typ ekologi, och sedan får jag välja om jag vill läsa plantbiologi eller evolutionär zooekologi andra halvan av terminen. Men frågan är om jag ska ta en termin med kemi istället och köpa en till hund.
Här bjussar jag på en liten bild på en agarplatta. Ena halvan koloniseras av bakterier som har skapat en halo av lipas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0