Fotosyntes och stulen sallad

Då jag har befunnit mig i ett tillstånd av fysisk klenhet de senaste dagarna och först idag har återgått till det normala, har jag missat en laboration och var tvungen att göra den idag tillsammans med Laura och distansstudenterna.
Labben handlade om fotosyntesen och vi mätte hur mycket vatten som försvinner när man utsätter ett blad för olika ljus och temperatur, samt hur mycket klyvöppningarna öppnade sig.
Ganska faschinerande. Det roligaste var dock när Laura fick ett hysteriskt utbrott på en dam vid namn "Dumkärringen" (se även "Dumfan") som eventuellt kan ha haft lite Aspberger, men här visar vi ingen hänsyn.
Vad Dumkärringen gjorde är lite oklart, från mitt håll såg det ut som att hon försökte hjälpa Laura med nåt verktyg då sagda utbrott ska ha inträffat. I övrigt var tantens brott att tränga sig i kön till vågen och använda uttryck som "fett coolt" som minst sagt är olämpliga för en dam i hennes ålder.
Efter den traumatiska labben gick vi hem till min och Teemus lägenhet där Laura bara råkade flytta in alla sina saker två på morgonen för nån vecka sedan.
Jag stal Anders sallad som han dumpade i kylen för några dagar sedan. Nu flyter den fridfullt runt i mitt tarmsystem.
Imorgon ska vi tävla agility Vipp och jag. Vi har inte kunnat träna på över en månad tack vare att Doris har vart trasig. Men det ska nog gå bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag var snäll mot henne för det var ju uppenbart att hon var efterbliven och man är snäll mot efterblivna människor.

2011-12-03 @ 17:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0