Hippediskipp

Resedamp och plötslig träningsmani har präglat den senaste tiden. Jag har vart på informationsföreläsning om utbytesstudier och gått igenom lite praktiska detaljer med syon, som jag älskar. 
Hon talade om för mig att de troligtvis inte kommer att skicka mig till Australien eller nya Zeeland som jag tänkt, då jag bara vill åka dit för att det är coolt och inte för att jag är intresserad av deras typ av djur. Hon föreslog att åka tillbaka till Kanada. 
Efter lite mer förvirring, och viss ovilja att åka till samma land två gånger, hur stort det än är, har jag hittat framför allt ett universitet i Washington, USA, där de har så mycket intressanta kurser att jag nästan blir lite tårögd. Det ligger dessutom inte så långt ifrån yellowstone nationalpark, så jag kommer, utöver all spännande beteendegenetik och evolution förmodligen kunna läsa en fältekologikurs och åka dit! Man kanske dessutom kan fjäska lite och få komma tillbaka. 
Mitt liv är så fantastiskt spännande just nu, jag kan göra precis vad jag vill med det!
Träningsmanin också då. 
Jag har börjat på kickboxing. Äntligen, äntligen, har jag vågat!
Det är en liten klubb en mil bort som tränar två dagar i veckan. Vad som är så kul med kickboxing är att man kör helt slut på sig själv, får sparka och slå och ge utlopp för lite damp. Endorfinet ringer i öronen när man åker hem, radion på högsta nivå och sjunga med.
Sedan kommer man ju se ut som en fitnessmodell lagom tills vi ska till USA på semester i vår. 
En till ny sak med mitt liv är att jag har läst Andreas blogg en hel del, och blivit inspirerad till att köpa mindre skit som jag ändå inte behöver, och lägga pengarna som blir över på mellanskillnaden för de lite dyrare ekologiska sakerna. Bara man vill och är villig att sluta vara en liten materialisthora, det känns som att det är viktigare att få uppleva än att äga saker.
Jag vet inte om man kan länka på något fint litet sätt men här är hon i alla fall:  Aerdna.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Gärda-Britta

Jag är så jävla avundsjuk på diiig!! Ge mig lite intelligens så att jag oxå kan plugga till biolog. Alltså lite fett nice att åka till Yellowstone och pluggelliplugga där.

Och fan vad kul att höra att mina eko-inlägg ger inspiration! :)

2013-12-09 @ 17:11:51
URL: http://aerdna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0