Orlando och annat kul

Här sitter jag med magen full av lchf-pannkakor med ost och bacon. Dricker vin ur en plastmugg då jag har tant lingon på besök och när som helst kan få ett hormonbaserat vansinnesutbrott. Förövrigt var det en kvinna på typ 1700-talet som blev friad från mord på grund av att hon hade PMS. Det var tider det. He had it coming, so to speak, när han retade en kvinna surfandes på den månatliga röda vågen.

Just D, jag skulle ju berätta om Orlando. Vi hyrde rum på ett vandrarhem trodde vi, men det var finare än det trestjärniga hotell Cattis och jag bodde på i Fuerte Ventura. Däremot bestod frukosten av flingor och mjölk, alternativt vitt rostbröd och marmelad. I egenskap av svampfarmare på gastrisk nivå var detta inte en optimal frukost, men what the fuck liksom.
Vi låg vid poolen och stekte en del, vattnet var runt 25 grader, och 30 i luften givetvis. Vi såg ut som två perfekt kokta humrar efter första dagen. Men det ska man göra som turist.
Vi gick på wet n wild också, jag hade tjatat loss öronen på Anders om att vi måste åka disco H2O, vilket vi givetvis gjorde. Man sitter helt enkelt två personer i en skitstor gummiring. De första två sekunderna av färden är ganska behaglig tills röret plötsligt lutar nedåt i en sådär 85 grader. Obligatoriskt dam i nöd-skrik från min sida, gutturalt älgbröl från Anders. Givetvis åkte jag baklänges.
Plötsligt spolas man runt ett par varv i ett rum med feta discobelysningen och klassiskt discodunk från sjuttiotalet, innan man åker ner i ett hål och sköljs iväg och så ska Anders bara hjälpa genom att välta ringen upp och ner så tant Jessica visar stjärthålet och ena tutten för barnen i kön.
Sedan fick Anders ett sår på tån så vi var tvungna att gå hem.
Vi åt på hooters också. Det var gott.
Aligatorerna användes till att locka in turister på en minigolfbana.
Synd med denna resa var att vi är fattiga studenter och inte hade råd att gå på Universal Studios eller Disney World. Inträdet är typ 700 spänn. Vi åkte mest för äventyret, finväder och billiga biljetter. Så vi är bra nöjda ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0