"Jag har kompisar"

Nu är sista kursdagen avklarad på molekylär ekologi och evolution, nu väntar ett par dagars ledighet innan ornitologin börjar. Det ska faktiskt bli lite kul, även om jag inte är någon större fågelmänniska. Jag litar inte på något man inte kan se på om de planerar att attackera eller inte. Men det kommer innebära mycket fältarbete vilket alltid är trevligt. 
Igår var vi hemma hos Shuqi och bakade bullar. Hon ska åka till Barcelona och sedan hem till Kina en månad, så vi hade lite fredagsmys för att säga hej då. 
Jag blev medbjuden av Pablo till Köpenhamn och party ikväll. Jag blev skitglad. Är lite nervös nu dock, det är bara han och Camille jag känner, resten är främmande människor. Men med rätt alkoholintag är det sällan någon fara. 
Det krångliga blir att ta sig från Lund och hem efter bara. Antingen måste jag vänta på tågstationen en timme, eller gå 15 km. Det blir nog till att vänta, och spela candy crush. 
När jag har kommit till mina sinnens fulla bruk på söndag kväll ska jag nog åka hem till den där lilla konstiga gubben igen. Det är ju något som är lite fel, men jag tycker om honom ändå. 
Nu är det inte långt kvar tills vi far till america heller. 
Efter det hem till gävle och jobba loss hela sommaren, hinna med en fjällvandring i Norge och beroende på budget, antingen en veckas billuff genom Europa eller en sväng till Reykjavik med Cattis. 
Sedan tillbaka till Lund i fem månader igen, hem till gävle och fira jul och sedan till Australien. Där ska jag träffa min framtida man, gifta mig och leva lycklig i alla mina dar. Om jag inte träffar min framtida man där, flyttar jag till Storbritannien som jag har tjatat om så länge och gifter mig med någon Hugh Grant-lik greve. 

Kul inlägg, en sammanfattning av mina framtidsplaner. Jag blir nästan lite sentimental av tacksamhet att jag faktiskt kan göra allt jag vill bara jag bestämmer mig för det. The world is my playground så att säga. Jag har inte bäst betyg och är varken populärast eller snyggast, men i många fall handlar det faktiskt om att bara våga. Och det är sjukt läskigt att ge sig av till andra sidan jorden helt själv. Men det är mitt äventyr. 

JUST I FAAN ASSÅ! 
Jag tappade bort mig där i all djupsinnighet, så jag glömde helt bort. Jag ska få tillbaka 13000 på skatten, så då blir det tatuering!!
Detta är min skiss ( jag måste få hjälp med detaljerna, är inte skitbra på det precis):

Minus det avkapade huvudet med. Det ritade jag dit mest på kul. 
På underarmen helst. Men vi får se vad tatuerararen säger. 
Sedan planerar jag en liten banan bakom örat när vi åker till USA, och från och med Australien ska jag börja tatuera in en blomma på armen från varje land jag besöker. Lite cool idé tycker jag själv. Eller så kanske det blir en cool fågel från Australien och en blomma från alla andra länder. Vi får se. 
Nu ska jag och Vipp-Olof ut och gå en mil. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0