Det stora valet: hunk eller handyman?

Jag sitter och plinkar  på datorn och försöker komponera ett litet arbete om paradisfåglar och val av partner. 
De snygga jävlarna fjompar runt och fjäskar och dansar, sen när de har fått omkull en drar de till nästa. 
Så får man själv ta hand om barnen. 
Skaffa sitt eget gravvomums.  
Buksvåger med halva skogen. 
Om man ens blev på tjocken. 
Den jäveln kan ha vart på så många andra redan att han är helt uttorkad. 
Tur då att man själv kan gardera sig med ett par reservkarlar. 
Risken är ju bara att man får flatlöss eller vad nu fåglar får. 

Å andra sidan kan man ju gifta sig med en sån där ful karl som åtminstone hjälper till att ta hand om barnen. 
Inga flatlöss här inte, för det är ingen annan som vill ligga med honom. 

Det känns skönt att höra att det är fler än jag som har karlbekymmer. 
Inte så att jag har fått flatlöss precis. 

Men det är ju en liten mums som jag har spanat in. Och är alldeles för feg för att prata med. Och skulle jag mot all förmodan försöka säga något skulle jag väl bara börja fnissa som ett litet barn. 
Lustigt, med tanke på hur många som menar att jag är vulgär. 
Det är tydligen lättare att kläcka ur sig könsord än att vara trevlig. 

Det ska bli mitt nyårslöfte. Att bli en trevlig person. Fy fan. 
Jag får börja träna redan nu. 

Cattis är ju till stor hjälp btw. Hon sa åt mig att bjuda ut honom. Jag dog. Tänk om han skulle säga nej och se lite illamående ut. Eller som om han ömkade mig. 
Tänk om han skulle säga ja. Ännu värre. Kräks i soptunna av genans. 

Hej. Jessica heter jag. 23 år gammal och fortfarande rädd för snygga karlar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0