Sven the Snowstorm och arga feministiska åsikter

Idag är man en smula instormad i lägenheten tack vare Sven.  
Jag har tillochmed städat, för jag har haft så tråkigt. Allt jag vill är att  ut och springa med Vipp-Olof, men då blåser vi bort. 

Jag såg precis en film som någon hade delat på fejjan. 
Den handlade om hur media framställer kvinnor som objekt, vilket leder till våld mot kvinnor. Usch vad jag håller med. Har man inget människovärde utan bara är en sak så spelar det ju ingen roll vad som händer med en. 
Inte så konstigt att kvinnor blir våldtagna och misshandlade. 

Jag såg "en skam för Sverige", med Magnus Betnér och Soran Ismail. 
Soran pratade om hur förbannade somliga blev över uttrycket "hen".
Jag kan ju tycka att det är lite udda att använda det eftersom att det är ett nytt ord, men jag förstår absolut att det är användbart.
Varför skulle man då bli förbannad över att bli kallad hen om folk inte vet ens kön? Kanske för att en man då skulle kunna tas för en kvinna?
En sån som jag, som inte är värd att lyssna ordentligt på. En sån som blir våldtagen och misshandlad och bara är en sak. 
Och om man blir arg över dessa orättvisor, över hur kvinnor har behandlats och över hur de fortfarande behandlas, då är man en feminist. 
Och en feminist är något dåligt och äckligt, för då tycker man ju inte om män, så då förtjänar man att bli gängvåldtagen. 

Tre saker jag hatar, utan inbördes ordning, är:
Rasism
Män som ser ner på kvinnor
Kvinnor som rättfärdigar att deras män misshandlar dem och stannar för att de "älskar honom".

Jag blir så arg över folk som tar sig rätten att förstöra en annan människas liv, att jag bara vill kräkas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0