Socker och knark

Om nu sockerberoende är som att punda, kan inte alla tjockisar börja knarka istället? Då blir de ju smala istället. Och eftersom att det är samma sak att vara beroende av socker som amfetamin, så är det ju ingen större fara med att byta rakt av, eller hur?
Ibland förstår jag inte hur folk resonerar.
Att säga till ett fetto att ditt begär efter godis är lika starkt som det vore kokain är väl som att intala den att du kommer aldrig lyckas bli smal?
Då får ju de dessutom något att skylla på när de inte orkar ta tag i sitt liv.
"Det är inte mitt fel att jag är fet, jag är beroende. Det går inte att göra något åt, det vet du väl".
Nu tänker jag dela med mig av ett litet tips till överviktiga människor, och pundare för den delen också.
Om du är fet, sluta äta så j**** mycket. Om du knarkar, sluta med det.
Sedan var det inte så mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0