Lördag

Idag är sista dagen det är aprill 2011, någonsin.
När jag tänker så får jag panik.
Tiden försvinner iväg och kommer aldrig mer tillbaka. Och vad gör jag med min tid?
Jag har levt i 20 år och vad har jag åstadkommit?
Jag får helt enkelt lyckas att bli biolog.
"Är du biolog?!" Har jag fått höra, då alla kallat mig för biologen, (som i: men du biologen; varför är det så? Och en fråga följer som jag hade haft samma förutsättningar att svara på som vem som helst, även om jag redan hade fått min kandidatexamen)
"Nja", svarade jag då. "Jag har ju inte precis pluggat klart än".
"Men man kan ju inte vara biolog! Det är ju som att säga att jag är socionom! Det sträcker ju sig ända från det ämnet till något helt annat!" ( Nu var det ju inte ordagrant, men det känndes inte tillräckligt viktigt för mig att veta vad en socionom kunde hålla på med).
"STOP FÖR GUDS SKULL! Alla universitet över hela världen, sluta utbilda biologer! Man kan inte vara biolog, för då kan man för mycket om alla levande organismer och deras ekosystem! Man får bara kunna en sak innom ämnet, allmänbildning är bara en myt!"
Då insåg inte den stackars pojken att även om jag nu skulle inrikta mig på att kunna allt om delfiner eller vad som helst, så skulle jag fortfarande vara biolog, på samma sätt som någon som jobbar med regnskogar kan vara det.
Nu kom jag inte på något bättre sätt att formulera mig, kaffet har inte börjat verka än.
Från ett ämne till ett annat, så sitter jag och är lite smånervös.
Jag ska åka på bodypump helt själv. Anders har sagt att han skulle följa med, men sen köpte han Super Mario till mitt Wii och kan inte sluta spela.
Det kanske jag ska avslöja för er som inte vet allt för mycket om mig, att jag läser biologi på Karlstads Universitet, och delar på en trea med mina artfränder Anders och Teemu. Givetvis Vipp också, min border collie. Även kallad ÖronPervot.
Nu ska jag packa min väska och åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0